Nevelési alapelveink:
• A gyermeki személyiség tiszteletben tartása.
• A gyermek mindenek felett álló érdekének biztosítása.
• Az érzelmi biztonságot nyújtó derűs óvodai légkör biztosítása.
• A gyermeki szükségletek figyelembe vétele.
• Esélyegyenlőség biztosítása.
• A hátrányokkal küzdők és a tehetséges gyermekek differenciált segítése.
• A gyermek - mással nem helyettesíthető - játékhoz való jogának tiszteletben tartása
Szemlélet módunk:
Nevelő-fejlesztő munkánk hagyományokra épülő, ugyanakkor fogékonyak vagyunk az új értékekre és megpróbálunk megfelelni a mindenkori társadalmi elvárásoknak. Munkánk során célunk, hogy a hozzánk járó gyermekek nyugodt, szeretetteljes, családias légkörben nevelkedjenek. Mindezt a családokkal közösen végezzük, a partnerközpontú működési szemléletet követve.
Nevelési elképzelésünk lényege, hogy az óvodai nevelést egy egységes folyamat első intézményi szakaszaként értelmezzük, amelynek törés nélkül kell folytatódnia az iskolában, illetve azt követően az élet során.
Mint nevelési intézmény ellátjuk az óvó-védő, szociális, nevelő-fejlesztő feladatokat. Pedagógiai funkciónkat tekintve pedig felvállaljuk az iskolai életre való előkészítést úgy, hogy az iskolába kerülő gyermekeink olyan pszichés fejlettséggel rendelkezzenek, amely a tanulásra, mint fő iskolai tevékenység formára alkalmassá teszi őket.
Arra törekszünk, hogy gyermekeink az iskolai élet megkezdésére rendelkezzenek megfelelő kompetenciákkal - önismerettel, önértékelő képességgel, tudjanak önállóan gondolkozni, testi-lelki-szellemi fejlettségük megfeleljen az óvodáskor végére elérendő szintnek.
Kiemelten kezeljük a gyermekek saját egészségükhöz és a természeti környezethez való viszonyának pozitív alakítását.
A gyermekek életkori és egyéni sajátosságainak megfelelő alternatívákat kínálunk.
Építünk az óvodáskorú gyermekek sajátos tevékenységeire, mint játék, mozgás, vers, mese, rajzolás, kézimunkázás, ének - zene, természet- és állatok gondozása, védelme, a falusi élet megszerettetése.
Munkánkat szolgáltatásnak tekintjük, folyamatosan képezzük magunkat, hogy egyre magasabb színvonalon tudjunk dolgozni
Alapvető szemléletünk, hogy minden ember pótolhatatlan, senki mással nem helyettesíthető.
Gyermekképünk:
Minden ember vonzódik az élményekhez, a meséhez, zenéhez, és az alkotó tevékenységekhez, ha mindezt az óvodában megkapja kialakul az óvodás tartása, önállóvá nyugodttá és kiegyensúlyozottá válik, tud nevetni felfedezni, csodálkozni.
Óvodaképünk:
Az óvoda a közoktatási rendszer szakmailag önálló nevelési intézménye, a családi nevelés kiegészítője, a gyermek harmadik életévétől az iskolába lépésig. Biztosítja az óvodáskorú gyermek fejlődésének és nevelésének optimális feltételeit.
Az óvoda funkciói: óvó-védő, szociális, nevelő-személyiségfejlesztő funkció. Az óvoda közvetetten segíti az iskolai közösségbe történő beilleszkedéshez szükséges gyermeki személyiségvonások fejlődését. Az óvoda pedagógiai tevékenységrendszere és tárgyi környezete segíti a gyermek környezettudatos magatartásának kialakulását.
Óvodánk célja:
Óvodai nevelésünk célja, hogy a gyermekek egészséges személyiség fejlesztését egy olyan élmény gazdag környezetben végezzük, ahol a gyermekek szeretetteljes légkörben, teljes biztonságban kibontakoztathassák képességeiket, egyéni fejlődésüknek, érésüknek megfelelően. Beleértve a különleges gondozást igénylő gyermekek ellátását is.
Célunk a gyermekek és a falusi környezet közötti erős érzelmi kötődés kialakítása, a környezethez való pozitív érzelmi viszony erősítése.
Biztosítjuk a nemzeti, etnikai kisebbséghez tartozó gyermekek óvodai nevelését, az önazonosság megőrzését, ápolását erősítését, átörökítését, az interkulturális nevelésen alapuló integráció lehetőségét, az emberi jogok és alapvető szabadságjogok védelmét.
Az óvodai nevelésünk magyar nyelvű, a migráns gyermekek számára egyéni magyar célnyelvi fejlesztő foglalkozásokat dolgozunk ki.
Feladata:
A komplex tevékenységi formák gyakorlása közben a gyermekek életkoruknak, fejlettségüknek megfelelő tájékozottságra tegyenek szert.
Anyanyelvi kommunikációs képességfejlesztés a gyermekei tevékenységeken keresztül az önkifejezés és tanulási képesség megalapozásához.
Irodalmi alkotásokon keresztül a gyermekek pozitív viszonyának erősítése a környezetükhöz.
A környezet tevékenység megismerésével a lakóhelyünk , és a természet szeretetére, a környezet esztétikájára nevelés. Az emberi munka környezet formáló szerepének hangsúlyozása, mellyel a környezetünkben élő emberek munkájának hasznosságát és munkájuk megbecsülését igyekszünk hangsúlyozni.